Позакласні заходи

 Гурткова робота             

             Члени гуртка «Фінансист» відвідали районний центр зайнятості, де спеціаліст центру Модіна С. В. ознайомила присутніх з сучасними методами пошуку роботи, з вимогами, що висувають роботодавці до майбутніх робітників, про спеціальні центри перепідготовки фахівців, про види матеріальної допомоги по безробіттю.
В доступній формі ліцеїстів проінформували по те, які підрозділи містить  Центр зайнятості, які питання вони вирішують, як громадяни можуть звернутися до органів Центру зайнятості. 
  Світлана Віталіївна звернула увагу учнів на те, що вони можуть влаштуватись на роботу на період літніх канікул, зареєструвавшись  на веб-порталі ЦЗ, щоб мати доступ до інформації про вакантні місця
    Потім спеціаліст  протестувала учнів  на  виявлення їх  професійних здібностей щодо обраної професії.


Позакласний захід
гра «Брейн-ринг»  
з галузевої економіки та інформаційних технологій.

Мета: - закріпити набуті знання з   економіки, розвинути творчі здібності, 
        взаємоповагу, вміння відтворювати раніше побачене, вміння                  
        бачити у буденному житті веселе та смішне.  
             - розвинути кмітливість і старанність, уміння розгадувати ребуси,  
               загадки;
              -виховувати   почуття відповідальності за команду.
Наочність: завдання для конкурсів, слайдова презентація
Обладнання: комп’ютери, проектор,  столи для команд і журі,
                                                      Хід  гри
 I.Організаційний момент
 Вступне слово вчителя:
-      Доброго дня, шановні гості! Ми раді вітати Вас на нашій грі «Брейн-ринг»
-      У  поєдинку беруть участь  учні 26 та 36 груп. Команди у чесному поєдинку продемонструють свої знання, кмітливість, ерудицію, ну і, звичайно, неперевершені таланти!
-      Переможців  брейн-рингу  визначить компетентне журі у складі:
Методиста ліцею Бас Т.П.
Викладача  спецдисциплін Нижник С.П.
Майстра виробничого навчання Кулаковської Н.Г.
-      Учасники, ви готові?
-      Отож, ми розпочинаємо інтелектуальний брейн-ринг!            
 І конкурс  «Представлення» (5 балів)
Команди представляють свою назву, емблему, девіз
Вчитель: Ми вже познайомились з учасниками, і продовжимо змагання
-      Визначити черговість виступів учасників нам допоможе конкурс «Вгадай відповідь».
  Запитання  капітанам команд. Чия відповідь буде ближчою до правильної, той і буде перший обирати тему.  
Питання: У 1943 році в США була створена  перша ЕОМ Марк-1, основними елементами якої були електромеханічні реле. Ця машина досягала у висоту 2,5 метри. Як ви гадаєте: яку вона мала ширину? (17 метрів)

    ІІ конкурс  «Економічна розминка» (1 правильна відповідь – 1 бал) Командам пропонується у визначеній послідовності обирати тему та відповідати на її запитання без обмеження часу. Кожна правильна відповідь приносить  1 бал.
 Теми, що пропонуються учням:
1.     Апаратна частина комп’ютера.
2.     Клавіатура.
3.     Економічні терміни.
4.     Гроші та інфляція
                             Запитання з тем.
         1.   Апаратна частина
1.     Пристрій для виведення інформації на друк. (принтер)
2.     Пристрій керування та введення інформації. (клавіатура)
3.     Куди підключаються зовнішні пристрої? (до системного блоку)
4.     Для чого використовують сканер?
5.     Пристрій виведення інформаці.(монітор)   
6.     Які є види принтерів? (матричні, струменеві, лазерні)
7.     Для чого використовується модем?
8.     Допоміжний пристрій для введення інформації.
                   2.    Клавіатура
1.     Enter призначена для…
2.     Shift призначена для…
3.     Як переключити мову за допомогою клавіатури?
4.     Caps Lock призначена для…
5.     Esc призначена для…
6.     Як надрукувати лапки? (Shsft+2)
7.     Назва самої довгої клавіші? (Shsft)
8.     Призначення клавіші Page Down

            3.  Товарна організація виробництва
1.     Продукт праці, призначений не для власного споживання?
2.     Кількісне співвідношення одного товару до іншого?
3.      Назвіть властивості товару?
4.     Яку властивість товару вибираємо, ідучи на ринок?
5.     Назвіть види праці втіленої у товарі.
6.     Яка праця виражає загальні затрати енергії людини?
7.     Які фактори впливають на величину вартості товару?
8.     Що таке складна праця?  
                 
              4.    Гроші та інфляція
1.     Що таке гроші?
2.     Що таке інфляція?
3.     Які функції виконують гроші?
4.     Що таке бартер?
5.     Що таке стагфляція?
6.     Які є види інфляції?
7.     Яку з функцій грошей можна записати формулою?
8.     Ви питаєте ціну товару, назвіть функцію грошей.

ІІІ конкурс «Капітанський» (3 бали)
Капітани по черзі називають слова з предмету інформаційні технології.
 (Наприклад: монітор, дисковод, миша, Power Point  і т.д…)
 Капітанам команд треба на швидкість обома руками одночасно написати на дошці слова: попит і ринок
     ІV конкурс «Об’єднайте слова одним терміном» 
-       учасники команд повинні названі вчителем слова об’єднати загальним економічним терміном:
1.     Установа, кредити,  дивіденди, клієнти . (Банк.)
1        Товар, інформація, покупець, методи продажу . (Реклама.)
2        Вільноконвертована, частково-конвертована, неконвертована. (Валюта.)
3        Гроші, товар, падіння курсу, обезцінення. (Інфляція)
   V конкурс: Гра з вболівальниками «Талановитий  економіст» (2 бали)
запрошую по  одному  вболівальнику з кожної команди і пропоную порахувати вголос, але числа кратні  3 і які містять у собі 3 - не називати, а казати «не зіб’юсь», перемагає той, хто порахує до найбільшого числа.  

VІ конкурс Вікторина  “Учень скаже, як зав'яже”. (по 1 балу)
Командам  пропонується пригадати якнайбільше  народних прислів'я або приказок, в яких ідеться про певне економічне поняття або явище (про працю, багатство і бідність, гроші)
Не в грошах щастя. 
Багатий бідному не товариш.
Не май сто грошей, а май 100 друзів.
Бідний багатому не порадник. 
Без ніг, без рук-обійшли весь світ (Гроші)
Хочеш втратити другадай йому в борг.  
V конкурс «Показуха» 
-      Для наступного конкурсу   потрібні по  одному  представнику від команди.
-      За 1 хв йому слід показати десять  професій  без допомоги слів та звуків, а лише використовуючи жести та міміку:
(1 відгадане слово – 1 бал)
           Співак                                        Вчитель
            Електромонтер                        Секретарка
            Лікар                                         Матрос
            Доярка                                      Шофер  
            Бухгалтер                                 Чабан
            Пожежник                                Міліціонер
            Двірник                                     Продавець
            Пекар                                        Бармен
            Диктор телебачення                Швея
            Залізничник –провідник          Журналіст
    VІ конкурс «Домашнє завдання» (5балів)
Кожна команда презентує поробку з пластикової пляшки та озвучує заздалегідь підготовлену  свого товару. Перемагає в цьому раунді та команда, презентація якої була найоригінальнішою за змістом і формою, та наявністю  елементів гумору (5 -10 балів)

                   Підсумок гри.
-      Доки журі підводить підсумки гри, для вас музична пауза:
Ось і закінчився наш  брейн-ринг. Мені залишається вам подякувати за активну та дружню участь, за відмінні знання.  Ту команду, яка виграла  , оголошують переможцем І їй вручають приз, крім того, всі члени цієї команди отримують відмінні оцінки з економіки               
                Нагородження команд. 


  






Немає коментарів:

Дописати коментар