З досвіду роботи

       

               

                  Застосування  ІТК у процесі  підготовки  уроків економіки
    Використання ІКТ  під час підготовки уроку дозволяє перейти від навчання, в основі якого — інформація, почута з вуст викладача або прочитана в підручнику, до навчання через сприйняття інформації з електронних ресурсів, Інтернету .  
       При проектуванні уроку  я використовую  типові програми пакету Microsoft Office: Word, Excel, Power Point, Access, Publisher  які дають багаті можливості для підготовки до уроків і їх проведення.
Текстовий редактор Word представляє великі можливості для створення професійно виконаних документів, художнього оформлення текстів: нестандартне розташування тексту на сторінці, надання враження об'ємності тексту, зображення тіні від написаного тексту, зафарбовування букв візерунком довільного тексту, робота з таблицями, діаграмами, малюнками. 
Використання презентаційної графіки (Power Point) дозволяє доповнити текстуальні частині роботи візуальним рядом: малюнком, фотографіями, картинками, ефекти анімації. Пошуки послідовності у побудові візуального ряду є, безумовно, творчими компонентами комп'ютерного викладу матеріалу. Програма Power Point дозволяє підготувати виступ з використанням слайдів, які можна надрукувати, продемонструвати на комп'ютерах індивідуально або за допомогою відеопроектора, а також включити в конспект доповіді або в комплект матеріалів для роздачі учням. 
За допомогою програми Excel   впроваджую в текстуальному частину роботи: таблиці, чисельну інформацію, формули, діаграми і графіки; є однією з найбільш зручних методів вирішення економіко-математичних задач. Використання баз даних (Access) надає можливості розміщення в роботі потрібної довідкової інформації, відібраної за певними критеріями, є засобом збереження великих обсягів інформації.
Інформаційні технології на різних етапах уроку.
1. Організаційний етап. У вступній частині уроку учням пояснюю мету і зміст подальшої роботи. На даному етапі доцільно показати слайд із зазначенням теми та переліку питань для вивчення. Відображення цієї інформації на екрані прискорює конспектування.
2. Мотиваційно-пізнавальна діяльність. Мотиваційно-пізнавальна діяльність  формує зацікавленість учня в сприйнятті інформації, яка буде розказана на уроці або віддається на самостійне вивчення. Формування зацікавленості може відбуватися різними шляхами: 
- Роз'яснення значення інформації для майбутньої професійної діяльності,
 - демонстрація завдань, які можуть бути вирішені за допомогою цієї інформації;
- розповідь про виробничі проблеми, які були вирішені за допомогою цієї інформації.
Ефект від застосування будь-якої інформації може демонструватися у вигляді графіків або діаграм, що показують прибутковість, економічний чи інший ефект від її застосування.
                  Зображення на екрані є рівнозначним словами вчителя. У цьому випадку вчитель пояснює те, що показано на екрані. Ці зображення доповнюють його слова. При вивченні загальних понять явищ, законів, процесів основним джерелом знань є слова вчителя, і зображення на екрані дозволяє продемонструвати їх умовну схему 
3.Перевірка засвоєння попереднього матеріалу. За допомогою контролю може бути встановлена ступінь засвоєння матеріалу: запам'ятовування прочитаного в підручнику, почутого на уроці, довідатися з самостійної роботи, на практичному занятті і відтворення знань при тестуванні. 
  Функція перевірки та оцінки знань при роботі з комп'ютерними тестами обумовлена самим контролем, а ще більше - самоконтролем. Комп'ютер як би "виховує" користувачів, привчає працювати, підвищує їх відповідальність, "змушуючи" самостійно приймати рішення про власну готовність до відповіді, реально оцінювати свої навчальні можливості.  
Інформаційна функція комп'ютера дозволяє вчителю отримати цінні відомості про ефективність роботи баз даних, доступності схем і таблиць, адекватності ілюстративного матеріалу тексті, якому навчають, цілісності уявлень про предмет "Економіка".
4.Вивчення нового матеріалу. При вивченні нового матеріалу наочне зображення є зорової опорою, яка допомагає найбільш повно засвоїти що подається матеріал. Співвідношення між словами вчителя та інформацією на екрані може бути різним, і це визначає пояснення, які дає вчитель. Зображення на екрані виступає основним джерелом інформації.  
5. Систематизація і закріплення матеріалу. Систематизація і закріплення матеріалу необхідні для кращого запам'ятовування і чіткого структурування. З цією метою наприкінці уроку  я роблю огляд вивченого матеріалу, підкреслюючи основні положення та їх взаємозв'язок. При цьому повторення матеріалу відбувається не тільки усно, але і з демонстрацією найбільш важливих наочних посібників на слайдах, виконання тестів на комп'ютері. 
 У цьому році я придбала «Електронний конструктор уроку з економіки», за допомогою якого поновила всі уроки з економіки, доповнивши їх презентаціями, тестами, цікавою інформацією з Інтернету.




Немає коментарів:

Дописати коментар